Chip-Portfolio

Portfolio van Tjipke van der Land

Simpel Office

Uit diverse onderzoeken blijkt dat tot op de dag van vandaag administratie kantoren heel veel moeite moeten doen om de benodigde inkoop en verkoop nota’s te verkrijgen voor de kwartaal handelingen of de jaar rekening. Dit verschijnsel doet zich met name voor bij de hele eenvoudige administraties van ZZP en klein MKB. Hierdoor staan administratiekantoren onder veel druk omdat de prijs eigenlijk moet aansluiten bij de eenvoud van de administraties. Men zou kunnen zeggen dat door de vele, zeg maar duizend en één administratie producten dit probleem allang getackeld had moeten zijn. Maar neen, dit blijkt in de praktijk niet het geval.

Administratiekantoren moeten daarom nog steeds buitenproportionele tijd besteden aan het verkrijgen van de documenten, en het invoeren daarvan. Ik heb dit jaren gadegeslagen en besloten om hiervoor een product te ontwikkelen. Voor boekhoudprogramma’s kunt u te kust en te keur. Het gaat om honderden programma’s met een gigantische hoeveelheid mogelijkheden. De bediening is vaak complex en vereist productgerichte opleiding.

Het leek mij onwenselijk dat eenvoudige administraties van ongeveer 1,4 miljoen bedrijven in Nederland zo complex moeten worden afgehandeld. Het antwoord hierop is een specifieke ontwikkeling, uitsluitend voor administratiekantoren en accountants. Deze software moet op eenvoudige wijze er voor zorgen dat alle documenten verzameld worden en verwerkt. Dit is Simpel Office geworden.

Simpel Office zorgt er voor dat de eindgebruikers, dus de ZZP en klein MKB, laagdrempelig inkoop of verkoop gerelateerde documenten aan kunnen leveren bij het administratiekantoor. Om het administratiekantoor alsnog, niet te voorzien, van dubbel werk heeft Simpel Office ook alle financiële functies aan boord.

Doch ook de financiële verwerking van Simpel Office is niet vergelijkbaar met de duizend en één programma’s welke op de markt beschikbaar zijn. Simpel Office beschikt over de functie automatisch boekhouden en beperkte begrippen waardoor het werken met Simpel Office super eenvoudig is. Belangrijke functies zoals, af te dragen BTW, opvragen van de winst en verlies rekening, zijn met 1 druk op de knop voorhanden.

Simpel Office is een Cloud programma, dus kan het administratiekantoor zelf ook functies van Simpel Office beschikbaar stellen aan de eindgebruiker. Voor de eindgebruiker (ZZP en MKB) is een uitgebreide relatiebeheermodule beschikbaar, maar ook een zeer eenvoudige factureermodule. Met deze ontwikkeling kan het administratiekantoor aanzienlijk efficiënter werken en veel meer tijd vrijmaken.

Deze eenvoud wordt doorgevoerd naar de eindgebruiker welke slechts het betrokken document uit de envelop hoeft te halen en in de scanner te stoppen. Dat is alles. Het administratiekantoor krijgt hierdoor alle documenten gedoseerd elektronisch binnen voor verwerking. Het idee om eenvoudig en efficiënt documenten te verzamelen, en deze net zo makkelijk te verwerken, wordt gerealiseerd door Simpel Office welke over een hoge mate van intelligentie beschikt.

Het administratiekantoor en haar klanten beschikken hiermee over een eenvoudig, efficiënt en tijdbesparend gereedschap.

Voor meer info over Simpel Office kunt u terecht op de website http://www.simpel-office.nl

Verder Bericht

© 2020 Chip-Portfolio

Thema door Anders Norén