Chip-Portfolio

Portfolio van Tjipke van der Land

Simpel Magazijn

De juiste software vinden voor een specifieke logistieke afhandeling is naar het blijkt nog niet zo eenvoudig. Zeker als het betrekking heeft op kleine organisaties die van doen hebben met grote hoeveelheden kleine en laaggeprijsde producten. Om voorraad bij te houden op verschillende locaties heeft een enorme handmatige omvang. Deze staat niet in verhouding in een redelijke marge op de producten.

Met deze uitdaging kwam het bedrijf Koffie+ (http://www.koffie-plus.nl)welke de voorraad van koffie, thee en bijkomende producten op pijl houd bij haar klanten op locaties door het hele land. Om bestelde grootverpakkingen in te boeken in het magazijn en voorts op artikel niveau te herplaatsen in het magazijn, maar daarnaast ook in de auto’s is een enorme handmatige handeling wat zelfs met behulp van Microsoft Acces en Excel enorm veel tijd in beslag nam.

Om dit op te lossen moesten alle toetsenbord acties fors worden gereduceerd. Door het toepassen van een barcodereader was het mogelijk om het toetsenbordbord volledig te elimineren. Bijna alle producten geleverd aan Koffie+ zijn voorzien van een barcode. Enkele producten die niet waren voorzien heeft Koffie+ zelf een artikelnummer bedacht, met daaruit voortvloeiend ook een barcode. Voor het invoeren van aantallen en het kiezen van locaties zouden normaal gesproken via het toetsenbord moeten lopen, doch deze handelingen zijn vertaald naar een barcode die allen op een A4 tje passen.

Hiermee is het programma volledig te bedienen met een barcode reader. De software is vervolgens bedrijfsspecifiek geproduceerd en verkort de handelingen van een hele ochtend naar 15 minuten.

Verder Bericht

Vorige Bericht

© 2020 Chip-Portfolio

Thema door Anders Norén